Sider

søndag 23. september 2012

En smakebit på søndag

Jeg har lyst til å være med på En smakebit på Søndag. Denne utfordringen som alle kan være med på. Det eneste du trenger å gjøre er å dele noen setninger fra boken du leser nå. Helst uten å røpe for mye da. Så linker du innlegget til bloggposten til bloggen Flukten fra virkeligheten.

Jeg leser nå i Z av Max Brooks. En bok jeg lenge har ønsket meg og nå har fått i presang.

Boken er en "katastrofebok", du får et tilbakeblikk på en zombie-krig som eskalerte til å bli en verdenskrig. Boken er en "rapport" som er skrevet etter krigen, på oppdrag fra De forente staters etterkrigskommisjon. På mange måter oppleves boken veldig realistisk.

Foto fra Vendetta
Min smakebit er fra side 216

Kanskje hun bare var en redd ensom stemme som gjorde det hun kunne for å hjelpe en annen redd, ensom stemme fra å ende opp som henne. Hvem bryr seg om hvem hun var, eller er? Hun var der da jeg trengte henne, og resten av mitt liv vil hun alltid være med meg.

 Boken er det Vendetta som har utgitt.

 
 


15 kommentarer:

  1. Har hørt om boken men ikke lest den enda selv, men jeg må si at det frister etter å ha lest dette! Tusen takk for smakebiten og ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Har denne liggende i bokhylla og jeg gleder meg til å lese den:) Takk for smakebiten og ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  3. Hei! Denne hørtes da spennende ut.. Zombier og sånn leste jeg mye om i mine yngre dager, i svenske tegneserier.. Jeg ble litt mørkredd av det.. Ha en fin søndag! Hilsen Artemisia

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten! Zombier tillhör inte det jag normalt läser om;-)

    SvarSlett
  5. Jag har hört talas om denna, men zombies hör inte direkt till det jag brukar läsa :)

    SvarSlett
  6. Denne har jeg hørt mye bra om! Takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  7. Denne har jeg store ambisjoner om å lese snart. Har den liggende på engelsk på lesebrettet, og på norsk på nattbordet. Gleder meg. ;) Takk for smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker den godt, leste "Robocalypse" på engelsk. Den skal vel komme på norsk hos Vendetta.

      Slett
  8. Så flott med flere menn i bokblogguniverset. Jeg likte denne boken kjempegodt, og håper den faller i smak hos deg også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg synes boka er bra til nå, liker du denne boka bør du lese "Robocalypse" også.
      Boka er fortalt i samme stil med tilbakeblikk og gjennom flere personer.

      Slett
  9. Flott smakebit.
    Vendetta har virkelig blitt eit forlag å følge med på, gler meg til å sjå kva for fleire godsaker dei kjem med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Vendetta har mye kjekt, neste jeg skal lese fra de er Neil Gaiman sin "Amerikanske guder"

      Slett
  10. Jeg er helt enig med Eva, for oss som er glad i fantasy og sci-fi er Vendetta virkelig et forlag man bør følge med på. Heia Vendetta som får oversatt gode bøker til de som ikke kan eller kanskje ikke vil lese på engelsk.

    "Z" har jeg liggende her og jeg gleder meg veldig til å ta fatt på den. Det er litt usikkert når det blir, men forhåpentligvis om ikke så alt for lenge. Jeg er litt som bien om dagen og hopper fra bok til bok uten helt å slå meg til ro noe sted.

    Hyggelig å ha deg med på smakebit-utfordringen, Frank. Det er en fin måte å få flere til å oppdage bloggen din på :)

    SvarSlett
  11. Jeg har en lang liste med bøker ligende som jeg "må" lese.
    Må prioritere litt fremover så det er noe bloggbart jeg leser :)

    Hyggelig å bli oppdaget da :)

    Har du lest PR "The wise man`s fear" nå? Jeg syntes den var bedre en den første boka, tok seg opp kraftig når universitets delen var over.

    SvarSlett
  12. Denne boken har jeg hørt en del om, positivt, og kunne godt tenke meg å lese den. Du skriver vel en omtale når den er ferdiglest?

    SvarSlett